در پي ارائه گزارش هيأت سه نفره درباره فرار شهرام جزايري به رئيس قوه قضائيه، در حكم شديداللحني دستور بركناري چند مقام و قاضي دستگاه قضايي صادر شد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، الياس محمودي، رييس مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادي، رييس زندان اوين و دوقاضي مربوط به پرونده طبق اين دستور بركنار شده‌اند.
بيشتر شهرت الياس محمودي كه تا امروز رياست مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادي را بر عهده داشت، ناشي از پيگيري و رسيدگي پرونده شهرام جزايري در زمان رياست محمودي بر حفاظت اطلاعات تازه تاسيس دستگاه قضائي بود، كه با حكم ويژه شاهرودي به وي واگذار شده بود.

در متن نامه رئيس قوه قضائيه خطاب به آوايي، رئيس كل دادگستري استان تهران تاكيد شده است: هيات ويژه بررسي فرار محكوم شهرام جزايري، موظف است در موعد مقرر گزارش نهايي در رابطه با تقصير يا قصور ارتكاب‌يافته كه منجر به فرار اين مفسد اقتصادي شده است را تكميل كند و جناب عالي به عنوان مسوول قضايي محل وقوع جرم نتيجه‌ آن گزارش را در اختيار افكار عمومي و رسانه‌ها قرار دهيد.

به گزارش فارس، اين نامه مي افزايد: با توجه به گزارش هيات سه نفره تعيين شده از سوي اينجانب كه جنابعالي نيز ضمن آن قرار داريد لازم است: به عنوان رييس كل دادگستري استان تهران نسبت به امور زير اقدام كنيد:

1- يك نفر از قضات متعهد، شجاع و مومن و با تجربه را به عنوان معاونت اقتصادي دادگستري تهران و رييس مجتمع قضايي ويژه‌ امور اقتصادي تعيين تا با قاطعيت، تدبير و بر اساس مقررات، پرونده‌هاي اقتصادي جاري در مجتمع را مديريت كرده و هرچه سريع‌تر آنها را به سرانجام رساند.

2- هيات ويژه بررسي فرار محكوم شهرام جزايري، موظف است در موعد مقرر گزارش نهايي در رابطه با تقصير يا قصور ارتكاب‌يافته كه منجر به فرار اين مفسد اقتصادي شده است را تكميل كند و جنابعالي به عنوان مسوول قضايي محل وقوع جرم نتيجه آن گزارش را در اختيار افكار عمومي و رسانه‌ها قرار دهيد.

3- در صورت هرگونه تخلف و تقصير نسبت به مديران قضايي يا اداري دادگستري يا سازمان زندان‌ها و يا ماموران انتظامي و ضابطان، لازم است سريعا آنان را به مراجع قضايي و انتظامي معرفي تا طبق مقررات قانوني با آنان برخورد قاطع شود.

4- سعي كنيد در شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني واقع‌گرا بوده و اطلاعات واقعه را بدون بزرگ‌نمايي و پيرايه‌ غير قضايي به اطلاع مردم شريف و افكار عمومي برسانيد.

به گزارش ايسنا، در نامه رئيس قوه قضائيه درباره بركناري ها آمده است: پس از ملاحظه‌ گزارش تفصيلي و نهايي هيات سه نفره مقرر شد موارد زير اجرا شود:

1- همانگونه كه در حكم قبلي ابلاغي اشاره شد سرپرست مجتمع امور اقتصادي از مسووليت فعلي بركنار مي‌شود، و جنابعالي شخصي را به عنوان معاون اقتصادي و رييس مجتمع تعيين كنيد.
2- به خدمت آقاي وحيد كربلايي آقاملكي قاضي رسيدگي كننده به پرونده‌ شهرام جزايري، مجتمع امور اقتصادي خاتمه داده شود.
3- به خدمت آقاي حسين‌زاده قاضي ديگر مربوط به پرونده‌ مذكور در مجتمع امور اقتصادي خاتمه داده شود.
4- رييس زندان اوين از سمت فعلي بركنار شود.
5- دادسراي انتظامي قضات عملكرد قضات موصوف را از حيث انتظامي بررسي نمايد.
6- دادسراي كاركنان دولت رسيدگي‌هاي لازم را با فوريت و دقت و قاطعيت و رعايت عدل و انصاف در خصوص مسوولان فوق به عمل آورد.

گفتني است، الياس محمودي سال گذشته از رياست حفاظت اطلاعات قوه به سمت رئيس مجتمع تازه تاسيس مبارزه با مفاسد اقتصادي منصوب شده بود

يزد فردا -- بازتاب
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا